Saturday, September 29, 2012

Pic of the Day

The manatee
             

Movie of the Day

Title: The Usual Suspects
Director: Bryan Singer
Writer: Christopher McQuarrie
Starring: Stephen Baldwin, Gabriel Byrne, Benicio del Toro, Chazz Palminteri, Kevin Pollak, Pete Postlethwaite, Kevin Spacey

Song of the Day

Title: Loser
Artist: Beck
Album: Mellow Gold



In the time of chimpanzees
I was a monkey
Butane in my veins
So I'm out to cut the junkie
With the plastic eyeballs,
Spray-paint the vegetables
Dog food stalls with the beefcake pantyhose
Kill the headlights
And put it in neutral
Stock car flaming with a loser
And the cruise control
Baby's in Reno with the vitamin D
Got a couple of couches
Sleep on the love seat
Someone keeps saying
I'm insane to complain
About a shotgun wedding
And a stain on my shirt
Don't believe everything that you breathe
You get a parking violation
And a maggot on your sleeve
So shave your face
With some mace in the dark
Saving all your food stamps
And burning down the trailer park

[Chorus]
(Yo, cut it)
Soy un perdedor
I'm a loser baby, so why don't you kill me?
(Double-barrel buckshot)
Soy un perdedor
I'm a loser baby, so why don't you kill me?

Forces of evil in a bozo nightmare
Banned all the music with a phony gas chamber
Cause one's got a weasel
And the other's got a flag
One's on the pole, shove the other in a bag
With the rerun shows
And the cocaine nose-job
The daytime crap of the folksinger slop
He hung himself with a guitar string
Slap the turkey-neck
And it's hanging from a pigeon wing
You can't write if you can't relate
Trade the cash for the beef
For the body for the hate
And my time is a piece of wax
Falling on a termite
Who's choking on the splinters

[Chorus]
Soy un perdedor
I'm a loser baby, so why don't you kill me?
(Get crazy with the cheeze whiz)
Soy un perdedor
I'm a loser baby, so why don't you kill me?
(Drive-by body-pierce)

(Yo, bring it on down)
Soooooooyy....
[Chorus backwards]

(I'm a driver; I'm the winner;
Things are gonna change
I can feel it)
Soy un perdedor
I'm a loser baby, so why don't you kill me?
(I can't believe you)
Soy un perdedor
I'm a loser baby, so why don't you kill me?
Soy un perdedor
I'm a loser baby, so why don't you kill me?
[Repeat]

(Sprechen sie Deutsch, baby?)
Soy un perdedor
I'm a loser baby, so why don't you kill me?
(Know what I'm saying?)

Artist of the Day

Eva Hesse, 1936-1970, American sculptor and draughtswoman

Thought of the Day

The creationist crowd obviously needs to adopt the manatee as their official mascot. If any one species can be exploited to arouse suspicion about evolutionary theory, it's the manatee. Manatees are the antithesis of survival of the fittest. How does hundreds of millions of years of natural selection through a particular order eventually yield a manatee, aka "sea cow" aka "marine road kill"?

Quote of the Day

Dreams pass into the reality of action. From the actions stems the dream again; and this interdependence produces the highest form of living. - Anais Nin

Wednesday, September 26, 2012

Pic of the Day

Rucker Park sign

Movie of the Day

Title: Above the Rim
Director: Jeff Pollack
Writers: Jeff Pollack, Barry Michael Cooper
Starring: Duane Martin, Leon Robinson, Tupac Shakur, Bernie Mac, Tonya Pinkins, David Bailey, Marlon Wayans

Song of the Day

Title: Hip-Hop
Artist: dead prez
Album: Let's Get Free


[Hook]
It's bigger than hip hop, hip hop, hip hop, hip
It's bigger than hip hop, hip hop, hip hop, hip hop

[Verse 1]
Uh, one thing 'bout music, when it hit you feel no pain
White folks say it controls your brain
I know better than that, that's game and we ready for that
Two soldiers head of the pack, matter of fact who got the gat?
And where my army at? 
Rather attack and not react
Back the beats, it don't reflect on how many records get sold
On sex, drugs, and rock and roll, whether your project's put on hold
In the real world, these just people with ideas
They just like me and you when the smoke and camera disappear
Again the real world (world), it's bigger than all these fake ass records
When poor folks got the millions and my woman's disrespected
If you check 1, 2, my word of advice to you is just relax
Just do what you got to do, if that don't work then kick the facts
If you a fighter, rider, bouter, flame ignitor, crowd exciter
Or you wanna just get high, then just say it
But then if you a liar-liar, pants on fire, wolf-cry agent with a wire
I'm gonna know it when I play it

[Hook]

[Verse 2]
Uh, who shot Biggie Smalls? 
If we don't get them, they gonna get us all
I'm down for runnin' up on them crackers in they city hall
We ride for y'all, all my dogs stay real
Nigga don't think these record deals gonna feed your seeds
And pay your bills because they not
MC's get a little bit of love and think they hot
Talkin' bout how much money they got, all y'all records sound the same
I'm sick of that fake thug, R&B, rap scenario all day on the radio
Same scenes in the video, monotonous material, y'all don't here me though
These record labels slang our tapes like dope
You can be next in line, and signed, and still be writing rhymes and broke
You would rather have a Lexus, some justice, a dream or some substance?
A Beamer, a necklace or freedom?
Still a nigga like me don't playa hate, I just stay awake
This real hip hop, and it don't stop until we get the po-po off the block
They call it

[Hook]

Uh, DP's got that crazy shit we keep it crunk up
John Blazin' shit [4x]

Fake, fake, fake records

Artist of the Day

Elliot Erwitt, 1928-present, American photographer

Thought of the Day

There are no vagrant turtles.

Quote of the Day

Every time I see an adult on a bicycle, I no longer despair for the future of the human race. - H.G. Wells

Tuesday, September 25, 2012

Pic of the Day

Lucille Bluth or Mitt Romney?

Movie of the Day

Title: The Day the Earth Stood Still
Director: Robert Wise
Writer: Edmund H. North (based on the short story by Harry Bates)
Starring: Michael Rennie, Patricia Neal, Billy Gray, Hugh Marlowe, Sam Jaffe, Frances Bavier

Song of the Day

Title: The Warrior
Artist: Scandal
Album: The Warrior



You run, run, run away
It's your heart that you betray
Feeding on your hungry eyes
I bet you're not so civilized

Well, isn't love primitive
A wild gift that you wanna give
Break out of captivity
And follow me, stereo jungle child
Love is the kill, your heart's still wild

[Chorus]
Shootin' at the walls of heartache

Bang, bang
I am the warrior
Well I am the warrior 

And heart to heart you'll win, if you survive
The warrior, the warrior

You talk, talk, you talk to me
Your eyes touch me physically
Stay with me, we'll take the night
As passion takes another bite

Who's the hunter, who's the game?
I feel the beat, call your name
I hold you close in victory
I don't wanna tame your animal style
You won't be caged, it's the call of the wild

[Chorus]


I am the warrior
Shootin' at the walls of heartache (shootin' at the walls of heartache)
The warrior
I am the warrior

And heart to heart you'll win
Heart to heart you'll win, if you survive
The warrior, the warrior


Shootin' at the walls of heartache
Bang, bang
I am the warrior
Yes I am the warrior
Victory is mine (shootin' at the walls of heartache)
The warrior, I am the warrior
(Shootin' at the walls of heartache)

Artist of the Day

Robert Motherwell, 1915-1991, American painter and printmaker

Thought of the Day

After the controversy following last night's Seahawks-Packers game, it's about time we get to the root of the NFL's refs problem: Barack Obama is President, he's a foreign-born, Muslim socialist, and his lax stance on immigration has enabled a legion of illegal aliens to enter the country and assume the identity of whomever they desire, in this case an NFL referee.

Quote of the Day

Anyone who believes exponential growth can go on forever in a finite world is either a madman or an economist. - Kenneth Boulding

Monday, September 24, 2012

Pic of the Day

Bo Knows Best: How to Break a Bat

Movie of the Day

Title: Finding Forrester
Director: Gus Van Sant
Writer: Mike Rich
Starring: Sean Connery, Rob Brown, F. Murray Abraham, Anna Paquin

Song of the Day

Title: Mama Said Knock You Out
Artist: LL Cool J
Album: Mama Said Knock You Out



Don't call it a comeback
I been here for years
Rockin my peers and puttin suckas in fear
Makin the tears rain down like a mon-soon
Listen to the bass go boom
Explosion, overpowerin
Over the competition, I'm towerin
Wreckin shop, when I drop these lyrics that'll make you call the cops
Don't you dare stare, you betta move
Don't ever compare
Me to the rest that'll all get sliced and diced
Competition's payin the price

[Chorus 4x]
I'm gonna knock you out (huuhhh)
Mama said knock you out (huuhhh)

Don't you call this a regular jam
I'm gonna rock this land
I'm gonna take this itty bitty world by storm
And I'm just gettin warm
Just like Muhummad Ali they called him Cassius
Watch me bash this beat like a skull
Cause you know I had beef wit
Why do you riff with me, the maniac psycho
And when I pull out my jammy get ready cause it might go
Blaaaw, how ya like me now?
The river will not allow
You to get with, Mr. Smith, don't riff
Listen to my gear shift
I'm blastin, outlastin
Kinda like Shaft, so you could say I'm shaftin
Olde English filled my mind
And I came up with a funky rhyme

[Chorus]

Breakdown...

Shadowboxin when I heard you on the radio (huhhh)
I just don't know
What made you forget that I was raw?
But now I got a new tour
I'm goin insane, startin the hurricane, releasin pain
Lettin you know that you can't gain, I maintain
Unless ya say my name
Rippin, killin
Diggin and drillin a hole
Pass the Ol' Gold

[Chorus]

Shotgun blasts are heard
When I rip and kill, at will
The man of the hour, tower of power, I'll devour
I'm gonna tie you up and let you understand
That I'm not your average man
When I got a jammy in my hand
Damn...Oooooohh...
Listen to the way I slay, your crew
Damage (uhh) damage (uhh) damage (uhh) damage
Destruction, terror, and mayhem
Pass me a sissy so suckas I'll slay him
Farmers (what) Farmers (what)
I'm ready (we're ready)
I think I'm gonna bomb a town (get down)
Don't you neva, eva, pull my lever
Cause I explode
And my nine is easy to load
I gotta thank God
Cause he gave me the strength to rock
Hard, knock you out, mama said knock you out

[Chorus]